Kõik uudised
21.11.2024

Küsimused ja vastused I Webinar “Ettevõtte raamatupidamine ja palgaarvestus – Merit Aktiva ja Merit Palgaga” 13.11.2024

Sisukord

13.11.2024 toimunud Webinari “Ettevõtte raamatupidamine ja palgaarvestus – Merit Aktiva ja Merit Palgaga”, tekkinud küsimused ja vastused.

Miks ei tohiks arveid käsitsi arve pealt märkida makstuks?

  • Kui otse arvel valida makseviisina pank ja sisestada kuupäev ja summa käsitsi, siis on võimalus eksida kuupäeva või summaga ning tekib segadus panga väljavõtte import vaates, sest otseühendusega/failiga imporditud pangatehingu real ei ole enam võimalik seda arvet tasumisega siduda, impordi vaates jääb see rida üleliigseks ja tuleks siis kustutada. Sellist segadust saate vältida ja enda aega kokku hoida, kui kannate kõik pangagatehingud läbi Maksed menüü.
  • Otse arvelt märgitakse arved tasutuks ainult siis, kui tasuti sularahas või kaardimaksega.

Kas käibemaksu määra muutus tuleb automaatselt programmi?

  • Käibemaksumäära muudatusega seoses lisatakse uued maksumäärad automaatselt programmi juurde, kuid Merit Aktivas on vajalik olemasolevad maksumäärad asendada uute määradega, mida saab iga kasutaja endale sobival ajahetkel ise teha.
  • Maksumäärasid asendatakse eraldi müügi-, ostu- ja laoartiklitel, kontoplaanis pearaamatu kontodel ja põhivarade gruppidel. Täpsema info leiate siit juhendist: https://www.merit.ee/juhend/muud/kaibemaksumaara_muutmine.pdf

Kuidas täpselt saab e-arveid vastu võtta?

  • E-arvete vastuvõtmiseks on vaja aktiveerida vastav teenus. Soovitame aktiveerida e-arvete vahetuse teiste Merit Aktiva kasutajatega (menüüs Seadistused -> E-arvete jm integratsioonide seadistus -> E-arvete vahetus teiste Merit Aktiva kasutajatega).
  • Meriti kasutajate vahelised e-arved on tasuta!
  • Lisaks on võimalik aktiveerida e-arvete vastuvõtmine operaatorite kaudu. Täpsema juhendi e-arvete ja teenuse aktiveerimise kohta leiab siit: https://www.merit.ee/juhend/muud/E-arved.pdf

Kas eelmise aasta majandusaasta aruannet on võimalik programmis parandada?

  • Jah, vajadusel on võimalik eelmiste perioodide andmeid parandada ning seeläbi parandada eelmise aasta majandusaasta aruannet.

Kas on mingi aruanne, kust on võimalik visuaalselt näha, millistel kontodel programm tehinguid tegi pärast seda, kui sa mingi info Meritisse sisestasid?

  • Jah, iga salvestatud tehingu juures on pearaamatu kanne. Pearaamatu kande nupule klikkides avaneb kanne detailselt, milles on näha kandes kasutatud kontod. Aruandena on võimalik koostada päevaraamat (menüüs Finants -> Päevaraamat), milles on valitud perioodi kanded olemas.

Palgaarvestuses pakub huvi töögraafiku alusel töötavate isikute palgaarvestuse kohta. Näiteks töötaja töötab E/K/N ja kas Merit suudab siis palga ka kokku arvestada? Töökoormuse määramine 0.6 ei anna õiget tulemust.

  • Programmis ei saa määrata töötajatele kindlaid tööpäevi. Töögraafiku alusel töötava töötaja puhul peaks palgaprogrammis kasutama mitteautomaatset tööaja arvestust. Töötaja lepingus palgakokkuleppes märkige töökoormus veergu „tunde“ vastavalt töölepingus kokkulepitud koormusele, kuid automaatse tööaja arvestuse linnukest põhitasu reale ärge märkige. Sellisel juhul on võimalik sellele töötajale töötasu arvestamisel märkida tegelikult töötatud aeg tasude arvestuse lehele konkreetse töötaja tasureale koguseks.

Kui kontoplaanis on konto juures info käibemaksu määr 20%, aga ettevõte pole käibemaksukohustuslane, või õigemini on registreeritud piiratud maksukohustuslasena, siis kas tuleks luua uus konto, kus pole käibemaksu määra?

  • Konto kaardil olev info käibemaksumäära kohta on mittekäibemaksukohustuslase puhul informatiivne väli. Kui ettevõtte andmetes on märgitud, et ettevõte ei ole käibemaksukohustuslane, siis tehingute lisamisel eraldi käibemaksuarvestust välja ei tooda.
  • Eraldi kontot luua ei ole vaja, kuid vajadusel võite kontoplaani täiendada ning sobivaid kontosid juurde lisada. Käibemaksu määrangut konto kaardil antud juhul eraldi seadistada ei ole vaja.

Kui e-arve väljastatakse mitte Merit Aktivat kasutavale ettevõttele, siis mis see maksab?

  • Kui e-arve saadetakse mitte Merit Aktiva kasutajale, siis saadetakse arve operaatori hinnakirja alusel.
  • Kui programmis on aktiveeritud e-arvete saatmine näiteks Telema teenuse vahendusel, siis on ühe e-arve saatmise hinnaks 10 senti pluss käibemaks ja see tasu lisandub teie igakuisele arvele.

Kas ostuarved saab saata otse panka tasumisele?

  • Jah, ostuarvete tasumisteks on võimalik koostada maksekorraldusi ning programmis koostatud maksekorraldused on võimalik panka edastada. Maksekorralduse kohta on võimalik koostada panka imporditav fail ning otseühenduse puhul saab maksekorralduse otse programmist panka saata.
  • Maksekorraldusi saab koostada menüüs Maksed -> Maksed -> panga juures valides „maksekorraldused“. Kui on aktiveeritud panga otseühendus, siis on võimalik maksekorraldust koostada ka otse ostuarvelt ja saata see panka samuti otse ostuarvelt.
  • Internetipangas tuleb maksekorraldus makse teostamiseks PIN 2-ga kinnitada.

Kuidas kajastada aktsia/võlakirja ost/müüki? Ja nende eest saadud intressid/dividendid?

Kui nüüd paar kuud on kasutatud Aktiva programmi ja tundub, et mõni kuu on midagi vaja parandada, siis saab selle probleemideta teha?

  • Jah, vajadusel on võimalik teha programmis parandusi.

Kas saan õigesti aru, et kui ostuarve lisada programmi, ning see on kaardimaksena tasutud, siis korrektne oleks teha makse sidumine ikkagi panga impordiga mitte ostuarve lehel?

  • Jah, võite teha kaardimaksena tasutud ostuarve makse sidumise otse imporditud väljavõttes konkreetsel maksereal veerus „võlgnevused“.
  • Teine võimalus on märkida ostuarvel makseviisiks „deebetkaardiga tasutud ostuarved“ ning imporditud väljavõttes siduda tehing veerus „muud“ selle sama kontoga „deebetkaardiga tasutud ostuarved“.

Töötasu päevaarvestus – mida see sisuliselt tähendab? Kas 8h tööpäev ja 8h töötasu tuleb määrata palgakokkuleppes?

  • Töötasu „kuupalk päevaarvestus“ arvestamise aluseks on konkreetse kuu tööpäevade arv (arvestusmeetod kuupalk päevaarvestus). Palgakokkuleppes määratakse tasumääraks ühe kuu kokkulepitud töötasu brutosumma.

Kas ja kui, siis millal tekib võimalus palgakulusid jagada Merit Palk programmis kahe dimensiooni lõikes?

  • Palun võtke ühendust klienditoega, vajaksime rohkem infot vastamiseks. Klienditoega saab ühendust emaili teel klienditugi@merit.ee või telefonil 776 9333.

Proovi tasuta

Aktiva tasuta paketis saate 6 kuu jooksul sisestada 100 müügiarvet, 100 ostuarvet ja 100 pearaamatu kannet ning saata tasuta e-arveid.

Merit Palga tasuta paketiga saate teha arvestust kuni kahele töötajale. Mingeid muid piiranguid tasuta paketis ei ole.